Direktlänk till inlägg 28 juni 2006

Jag vet inte längre vem jag är...

Av therez erlandsson - 28 juni 2006 21:47

Hej!Jag heter Therez, ja Therez med Z.Många tror att jag stavar det så för att jag vill stå ut.Jag är nu 15 år och väldigt förvirrad. Jag har rött hår,inte färgat utan det är helt naturligt. Jag älskar att dansa ,lyssna på musik och även sjunga till musik.Innan, när jag var liten så hade jag så lätt för att säga vad jag tyckte och ville. Jag brydde mig inte om vad andra tyckte. Men på senare tid så har jag börjat att tänka mig för innan jag yttrar mig. Jag är inte rädd för att folk ska ifrågasätta mina åsikter, utan för att, ja helt enkelt bli klassad för knäpp, idiot, psykad m.mDet är inte svårt att bli klassad som detta i vårt samhälle eftersom att så fort som folk ser något annorlunda så attakerar dom det/den. Hur som helst så vet jag inte riktigt hur jag ska göra längre.Jag vet inte riktigt längre...Jag har det inte så lätt. Ja jag vet, nu låter det som om jag tycker synd om mig själv. Om jag ska erkänna så kanske jag gör det också lite. Det har alla rätt till att göra ibland. Men hur som helst så är det bara så att jag har svårt att vara mig själv bland mina vänner. Dom skulle inte förstå mig om jag visade vem jag egentligen vill vara. Du förstår, Mina vänner är väldigt modemedvetna och dom bryr sig väldigt mycket om vad andra tycker om dom. Dom gör,klär sig och lyssnar på allt som är inne. Så fort som de dom lyssnar på blir omodernt så måste dom köpa nya skivor och lära sig texterna till nya sånger så att dom kan sjunga med sina falska vänner som dom egentligen inte bryr sig så mycket om. Dom lyssnar ibland på techno,ibland på hiphop o.s.v Kan dom inte hålla sig till de dom gillar?Måste dom tycka som alla andra?Jag känner mig redan utanför och vågar inte berätta för mina vänner vem jag egentligen vill vara för jag är rädd att bli utstött. När vi går förbi någon på stan som jag tycker har en hel häftig klädstil, då säger genast en av mina vänner "asså kolla vad han/hon har på sig, hur vågar han/hon gå ut så?", vissa gånger så säger jag vad jag tycker. Att jag helt enkelt gillar de. Men då stirrar dom på mig som om jag vore nått jävla missfoster. Så därför så håller jag oftast tyst när jag är t.ex i skolan på so-lektionerna,där diskuterar vi ofta om en massa olika saker. Där är jag tyst. Men då så kommenterar alla att jag är tyst, men det är väll rätt självklart att jag är tyst när man vet att folk bara trackar ner en när man säger vad man tycker.eller? Det kanske bara är jag som känner såhär.Jag kanske inte är så stark som jag tror. Jag har alltid trott att jag inte skulle bry mig om vad andra tycker. Att jag kan stå emot grupptrycket. Jag kanske hade fel..."Everyone says that you should follow your heart and not you mind, but what can you do when your heart can't find the words and your mind says it all"Av: Therez Erlandsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therez erlandsson - 22 oktober 2006 18:04

Vem har sagt att du fötts till världen, för att ha solsken och lycka på färden....

Av therez erlandsson - 22 oktober 2006 17:05

Vet ni vad? Jag har tänkt på en sak, och det har stört mig länge nu. Min fråga är: vad är meningen med livet, finns det någon över huvudtaget? Jag kan bara inte tro att mitt eller snarare våra liv ska gå ut på att man föds, går i skolan, tränar lite...

Av therez erlandsson - 21 augusti 2006 23:15

Bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
bbbbbbbbbb...

Av therez erlandsson - 20 augusti 2006 11:16

Hjälp! Asså nu så har jag nästan panik! Skolan börjar i morron, och det är sista året för mej på min skola. Tänk er, lilla jag ska gå i 9:an. Jag är jätter nervös. Jag menar det är alla nationella prov, balen, slutbetygen, och man förändras till e...

Av therez erlandsson - 13 augusti 2006 11:09

Nu så har jag kommit hem från Norge!Där var så underbart! huset som vi hyrde låg 20 meter från havet och vi hade privat brygga! hur lyxit som helst! vi hade till och med jacuzzi!men den funkade inte :(. Men men sånt e livet!När jag var där så shoppad...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards